Hacking New SUPER MARIO BROS. WII 2!

IAmCaptPlanet

Well-Known Member
Newcomer
Joined
Dec 10, 2016
Messages
70
Trophies
0
Age
37
XP
148
Country
United States
the NSMBWii power-ups are just fine, and built around wii-motes to boot.

that said, i do love the hammer-man power-up from SMB3 (basically) will it be coming back?
 

VNSMB

Active Member
OP
Newcomer
Joined
Jun 6, 2017
Messages
37
Trophies
0
Age
25
Location
Germany, Baden-Württemberg
Website
m.youtube.com
XP
243
Country
Germany
the NSMBWii power-ups are just fine, and built around wii-motes to boot.

that said, i do love the hammer-man power-up from SMB3 (basically) will it be coming back?
Yes, it comes along with the Newer Engine, so prepare for fun :D
At this point we have to thank Treeki and Tempus who originally wrote that ASM!
 

VNSMB

Active Member
OP
Newcomer
Joined
Jun 6, 2017
Messages
37
Trophies
0
Age
25
Location
Germany, Baden-Württemberg
Website
m.youtube.com
XP
243
Country
Germany
How hard is it to rom hack NSMBWii? This game has some pretty awesome hacks.
Well, the question is WHAT you want to change. Simple model retextures are easy, but something like Memory Patches, like I did for the Music RSAR, are a bit... difficult.
Though there is difference between simple Memory Patches and complex ASMs... so it's hard to give a correct answer on your question.
 
  • Like
Reactions: Pacheko17

dimmidice

Well-Known Member
Member
Joined
Sep 12, 2009
Messages
2,359
Trophies
2
XP
3,004
Country
Belgium
Looks good. I'm a big fan of mario rom hacks and i hope you finish it :) How far along is this mod atm? how many full worlds?
 

Said38

New Member
Newbie
Joined
Dec 19, 2017
Messages
1
Trophies
0
Age
31
XP
51
Country
Germany
Hey lieber VNSMB,

meine Frau und Ich wir beide lieben es Mario für die Wii zu spielen und haben wirklich sämtliche Custom Versionen gespielt, gute und weniger gute, als ich Ihr aber Content von deiner Version zeigte, fielen ihr die Augen förmlich aus dem Kopf.

Sie und Ich können es kaum abwarten deine Mario Version zu spielen.

Leider muss ich ihr jedesmal aufs neue sagen, dass ich nicht weiß wann wir es denn spielen können.
Ich kann ihr auch keinen Zeitraum nennen wann du es denn fertigstellst.

Mir wäre es echt lieb wenn ich irgenwie Kontakt mit dir aufnehmen könnte um denn zwischendurch mal zu texten.
Wäre echt cool, etwa über Blizzard oder Discord oder gerne sogar Whatsapp.
Ich schreibe dir dies bezüglich eine PN.



PS:
Beautiful content ! Looks beautiful, cant wait for this *.* keep on doing your project.

Mfg aus Pforzheim und Frohes Neues




EDIT:


Ich sehe gerade es gibt keine PN möglichkeiten, daher hier mein Battletag falls du über eins verfügst und mich adden würdest, würde mich sehr freuen.


Tag: Saidroid#2749
 
Last edited by Said38,

VNSMB

Active Member
OP
Newcomer
Joined
Jun 6, 2017
Messages
37
Trophies
0
Age
25
Location
Germany, Baden-Württemberg
Website
m.youtube.com
XP
243
Country
Germany
Hey lieber VNSMB,

meine Frau und Ich wir beide lieben es Mario für die Wii zu spielen und haben wirklich sämtliche Custom Versionen gespielt, gute und weniger gute, als ich Ihr aber Content von deiner Version zeigte, fielen ihr die Augen förmlich aus dem Kopf.

Sie und Ich können es kaum abwarten deine Mario Version zu spielen.

Leider muss ich ihr jedesmal aufs neue sagen, dass ich nicht weiß wann wir es denn spielen können.
Ich kann ihr auch keinen Zeitraum nennen wann du es denn fertigstellst.

Mir wäre es echt lieb wenn ich irgenwie Kontakt mit dir aufnehmen könnte um denn zwischendurch mal zu texten.
Wäre echt cool, etwa über Blizzard oder Discord oder gerne sogar Whatsapp.
Ich schreibe dir dies bezüglich eine PN.



PS:
Beautiful content ! Looks beautiful, cant wait for this *.* keep on doing your project.

Mfg aus Pforzheim und Frohes Neues




EDIT:


Ich sehe gerade es gibt keine PN möglichkeiten, daher hier mein Battletag falls du über eins verfügst und mich adden würdest, würde mich sehr freuen.


Tag: Saidroid#2749
Hahah freut mich dass es euch gefällt.
Du kammst mir ja auf YouTube ne PN schreiben. Die Sache ist dass ich meine Whats App Nummer nicht im Internet weiterschicke (nichts gegen dich, aber es geht zum Schutz meiner Privatssphäre) und darüber hinaus bin ich ein Schüler der gerade in der Abiturphase ist. Wir könnten also so oder so keinen richigen Kontakt haben. Blizzard und Discord hab ich nicht bzw ich bin auch nicht daran interessiert es zu nutzen.
Ich kann dir aber was wegen dem Zeitraum verraten:
Der jetztige geplante Releasetermin ist der 9. August 2019, da ich und mein Kollege, mit dem ich das hier mache, uns aber sicher sind dass das vl knapp werden könnte wären zwei weitere mögliche Termine:
1. Januar 2020
9. August 2020
Ich hoffe dass ich dir mit diesem grobem Überblick etwas Hoffnung schaffen konnte und bisschen Geduld hahah.

Weiterhin alles Gute für dich und deine Geliebten

Mfg

--------------------- MERGED ---------------------------

This hack looks really good! Are you planning on releasing it on parts or in full? :)
Thanks, gonna release it full of course. It will also contain Bonus content

--------------------- MERGED ---------------------------

Looks good. I'm a big fan of mario rom hacks and i hope you finish it :) How far along is this mod atm? how many full worlds?
Dunno hahha, we‘re not working efficently at the moment. But I would say it needs time. The first estimated Release Date is the 9th August 2019
 

VNSMB

Active Member
OP
Newcomer
Joined
Jun 6, 2017
Messages
37
Trophies
0
Age
25
Location
Germany, Baden-Württemberg
Website
m.youtube.com
XP
243
Country
Germany
I don‘t know if anyone reads the main post of this thread but anyway, I‘m saying it again:

We need help! Pleasd! Due to some changes in our group we are in lack of people who can create remixes or custom soundtracks for the mod! If you are able to help us out, we would highly appreciate that! Please contact us on my YouTube Channel VNSMBHacks via direct message: https://youtube.com/VNSMBHacks

Or contact me on this forum in some way! Thanks alot!

See ya!
 

Site & Scene News

Popular threads in this forum

General chit-chat
Help Users
    SylverReZ @ SylverReZ: @salazarcosplay, Morning